Geluidsfragmenten afspelen tijdens toneelstuk, wat is daarvoor handig??

Ik moet tijdens een toneelstuk diverse geluiden (korte fragment)afspelen, zoals een bel, telefoon, mug, startende auto etc..
Is hiervoor iets te krijgen(niet te duur) .
Ik wil geen laptop gebruiken voor de fragmenten, want die reageert soms te laat..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klus de fragmenten in de juiste volgorde achter elkaar in 1 enkele mp3, start en stop die op het goede moment (op een laptop of een mp3 speler): wel heel lastig als je een fautje maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste even buma stemra bellen.

Het beste antwoord

Wel gewoon je laptop gebruiken, of een goeie die niet te laat reageert. Open de map met bestanden, selecteer de bestanden die je wil gebruiken (openen met WMP) en als je geen listview ziet rechtermuisklik je en kies je view list. Nu heb je een simpele sample lijst dubbelklik om te starten en spatie om te pauzeren (anders schiet ie naar de volgende audio sample) dubbelklik daarna weer de volgende.

Test het en zie dat je echt geen hoorbare vertraging hebt (zoals je dat wel zou hebben als je vanuit een map een bestand aan klikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
WMP(windows media player) is een mogelijkheid, met VLC of winamp kan je het zelfde voor elkaar krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een startende auto lijkt me lastig maar je kan de hoorspel kunst weer eens leven in blazen ;) dus alle geluiden met de hand maken
een mug is ook lastig maar dat kan de acteur misschien zelf aangezien de geluidsrichting moeilijk is vanaf de zijkant .

Toegevoegd na 14 minuten:
ik zit me ook te bedenken als je een synthizer hebt waar je geluiden in kan programmeren dan kan je via die de geluiden zonder vertraging af spelen
12 jaar geleden
Het handigste is het gebruik van een Minidisc-speler, op marktplaats zijn die meestal wel te vinden.
Je kunt op de Minidisc recorder alle geluidjes opnemen en daar alle "witjes" voor de geluidjes wegknippen.
Ook kun je titels toevoegen zodat je op het display ziet welk geluid scherp staat.
De meeste MD-spelers hebben een afspeelmode waarbij een geluid scherp gezet wordt nadat het vorige geluid geweest is.
Zodra je dan weer start indrukt heb je het gewenste geluidseffect.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb zelf bij diverse theatervoorstellingen op deze wijze geluidseffecten verzorgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de fragmenten zonder "voorloop witje" op een cd, daardoor hebben ze uiteindelijk een index nummer en door de cd speler op pauze te zetten in de play stand heb je direct geluid als je de pauzestand opheft. Althans zo werkt het in radio studio's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een plaat misschien ook wel CD in de handel met allerlij
film geluiden, je kunt de door jou gewenste geluiden op band
of CD kunnen zetten in volgorde.
Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Het woordje "kunnen" moet weg.