Welke munten zijn het meest waard?

Ik verzamel munten en ik maak daar een collectie van.
Maar ik vroeg me af welke munten het meest waard zijn.
Ik bedoel normale munten van normale materiaal, mutnen die nogsteeds met die materiaal word gemaakt.
Want munten die oud zijn en van goud zijn gemaakt zijn veel waard, want die zijn van goud.
Maar welke normale munt is veel waard?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Catalogi geven zelden een goede indicatie van de handelswaarde. De catalogusprijs zegt hooguit iets over het de vraag of je te maken hebt met een alledaags exemplaar of een iets minder alledaags exemplaar. Van de meeste moderne munten overtreft het aanbod de vraag, ondanks de cataloguswaarde, en bedraagt de handelswaarde nul. Het waardevolst zijn euromunten van landen als Vaticaanstad, San Marino en Monaco. Daar krijg je soms een paar tientjes voor.

Bronnen:
http://www.catawiki.nl/catalogus/munten/ti...

Daarvoor zijn, net als voor postzegels, speciale catalogi in de handel, waarin je dat precies kunt zien. Het hangt sterk af van hoeveel munten r bestaan van die uitgave, hoe gaaf hij nog is en dat soort dingen. Je wordt wijzer denk ik als je een muntenhandel of een vereniging van muntenverzamelaars opzoekt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100