Weet iemand wat Kumbaya betekent?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
30.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.alphadictionary.com/articles/english_grammar_style/kumbaya.html
Antoni
8 jaar geleden
Op die website staat " the word had no actual meaning". Dat lijkt mij ook: het is een fantasiewoord zonder betekenis.

Antwoorden (1)

Hier vind je de uitleg. Het is een verbastering van een Creoolse zin in een spiritual:

What does 'kumbaya' in the song "Kumbaya, my Lord" mean?
"Kumbaya, my Lord" was first recorded by an out-of-work English professor, Robert Winslow Gordon, in 1927. Gordon went on a search for black spirituals and recorded a song "Come by Here, My Lord", sung by H. Wylie. The song was sung in Gullah on the islands of South Carolina between Charleston and Beaufort. Gullah is the creole language featured in the Uncle Remus series of Joel Chandler Harris and the Walt Disney production of Song of the South. "Come by here, my Lord" in Gullah is "Kum by (h)yuh, my lawd" (see our Gullah
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Ik weet niet waar de - vandaan komt, maar dit lijkt me een goed antwoord. Misschien wordt het antwoord wat vollediger met een link (bron) er bij
http://www.alphadictionary.com/articles/english_grammar_style/kumbaya.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Kumbaya#Origins Zo, lijkt me dus inderdaad kloppen.
Mooi antwoord Ivana
Ivana
8 jaar geleden
Ik vond het op internet, maar alleen in deze Engelse tekst. Alle andere sites spreken van een onvertaalbaar woord. Maar lees dat Gullah maar hardop en je zult zien dat het 'kumbaya' wordt.
Thecis
8 jaar geleden
@Ivana,
Je laatste opmerking lukt me echt niet. Gullah wordt bij mij echt geen Kumbaya....
Maar ik spreek die taal ook niet dus ik ken de juiste uitspraak er ook niet van. Maar er zijn meerdere bronnen (zie mijn reactie) die jouw verhaal ondersteunen (gezien de letterlijkheid zal dat dan dus ook daarvan zijn overgenomen). Maar er zijn meer lnks die dit bevestigen dan je wellicht denkt:
http://www.nytimes.com/2010/11/20/us/20religion.html?_r=1&ref=samuel_g_freedman
http://www.straightdope.com/columns/read/1280/what-does-kumbaya-mean Dus dat zijn er al 4 in totaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus +
Ivana
8 jaar geleden
Gullah is de taal waarin het is geschreven. Spreek
"Kum by (h)yuh, my lawd" uit, en je zult zien dat ik gelijk heb.
Amadea
8 jaar geleden
De min is wellicht gegeven omdat niet de (kleine) moeite is genomen om de Engelse tekst in het Nederlands te vertalen? Voor iemand die geen Engels kent is het antwoord vrij onleesbaar...