Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de persoon die in de bioscoop, voor een film een kleine introductie geeft over de betreffende film?

Ik merkte de laatste keer dat deze persoon zichzelf een functie gaf:
'Ik ben uw ...eur voor de avond en ga een stukje vertellen over de film'

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Die worden overal gewoon 'inleider' genoemd.

In de concertzaal heb ik iets dergelijks meegemaakt, iemand die de daarna uitgevoerde symfonie inleidde, toelichtte, en er geluidsfragmenten van liet horen.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Is het misschien een van de volgende:

*bioscoop-operateur - een persoon die verantwoordelijk is voor de techniek binnen een bioscoop, zoals het draaien van films, het onderhouden van apparatuur en het onderhouden van de zalen

*causeur - II.) iemand die een onderhoudende, informele voordracht houdt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze persoon heet 'een ouvreur'. Fonetisch klinkt het als 'oevreur'.
Het is een dienstverlenende functie aan het publiek voor, tijdens en na voorstellingen.
Ze worden ingezet bij werkzaamheden die zoal voorkomen; bar/foyer, garderobe en bij de contrôle van de kaartjes en het plaats aanwijzen in de zaal.
Je ziet ze vaak in een theater en ook wel bij bioscopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Die persoon gaf zichzelf dus niet die functie.....die functie bestaat daadwerkeljik en je kunt dus daadwerkelijk solliciteren op de functie waar 'ouvreurs/ouvreuses' gezocht worden.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een plaatsaanwijzer kondigt niet de film aan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding