Mag je Instrumentale liedjes voor je film gebruiken?

Ik wil binnenkort een musicalfilm gaan maken waar dus in gezongen wordt. Mag je gewoon de muziek gebruiken van andere zangers en je eigen tekst erbij verzinnen als je het bij de aftiteling vermeld?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk dat ik niet het hele liedje gebruik.. Ik ga Engelse en nederlandse liedjes gebruiken. Uit Oa Musicals etc.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Officieel moet je toestemming vragen van de copyright-houder (vaak een groot label) voor het openbaar maken van een (bewerking van) een muziekstuk, een zogenaamde "mechanical license".