Waarom flitst mijn beamer verschillende kleuren door het beeld en gaat vervolgens uit?

Wij hebben een 2dehands beamer gekocht het is een Mitsubishi HC4000. De beamer heeft het vrij goed gedaan maar de lamp moest vervangen worden, deze is dus vervangen door de originele Osram lamp. Helaas heeft hij na het vervangen van de lamp een aantal kuren, hij start nu wel op(met de oude lamp deed hij dat niet meer) maar wit beeld was niet egaal wit maar er kwam in vlagen een blauwe waas overheen. Nu kunnen we wel films kijken en flitsen er kleuren door het beeld heen en dan slaat de beamer uit. Er brand dan een rood powerlampje continu en een groen lampje ernaast knippert 2x en pauze enz.
Ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met het kleurenwiel, maar ik kan daar geen bevestiging voor vinden.
Wie o wie weet raad? Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Manual van deze beamer zegt dat de lamp vervangen moet worden, of het power circuit zit in een abnormale staat. Het lijkt alsof de lamp niet geschikt is voor deze beamer. Het niet resetten de branduren van de lamp geeft ook een knipperende status. Zie: blz 38 van de manual hierrrrr: http://www.projectorcentral.com/pdf/projector_manual_5905.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb ik idd ook al eens doorgelezen maar het is een nieuwe originele identieke lamp en hij is ook al reset . hij maakt ook een soort piepend geluid tijdens het opstarten iets wat niet normaal klinkt . Maar de lamp werkt en is ook fel en de beamer doet het ook even normaal maar dan komt het geflits van de kleuren door het beeld , dat ligt volgens mij niet aan de lamp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je die beamer foppen door met de kap eraf het kleuren wiel te zien terwijl deze in bedrijf is? Ik lees al op Internet(in slecht Nederland vertaald dat het kleurenwiel de oorzaak kan zijn) Zie: Color Wheel Noise
Het kleurenwiel vertrouwt op kogellagers te draaien op het hoge tempo dat het doet. Wanneer de lagers slecht gaan, wordt de wrijving ontstaat wanneer het wiel draait, en de wrijving produceert een hoge pieptoon lawaai, maar het kan ook manifesteren als een zoemend geluid dat aangezien voor de ventilator kan zijn. Een defecte kleurenwiel kan ook leiden tot een verkleuring of regenboog effect op de foto, en de wrijving kan genoeg warmte om de TV te dwingen af ​​te sluiten genereren Op: http://www.diworldwide.com/high-frequency-noise-from-my-mitsubishi-dlp/