Hoe kun je zelfstandig plopkappen bedrukken?

Graag zou ik voor mijn microfoons plopkappen willen bedrukken. Aangezien dat bij die webshops nogal behoorlijk prijzig is, vroeg ik me af of je dat niet eenvoudig zelf kan doen. Er van uit gaande dat de plopkappen van synthetisch stof zijn. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (2)

Helaas, dat is niet mogelijk. Tenminste, als je wilt dat het blijft zitten en de werking van je plopkap niet verstoort. De plopkap is gemaakt van zeer open schuimrubber, daar kun je met gewone lijmen niets opplakken, of het schuimrubber lost op, of het valt eraf. De fabrikanten kunnen niet voor niets zulke hoge bedragen vragen voor die dingen, ze zijn niet na te maken op een manier dat het er professioneel uitziet.
9 jaar geleden
Ik heb zelf 25 jaar geleden een stel plopkappen voor radio West van een logo voorzien.
Ik gebruikte hiervoor een uit plastic uitgesneden masker en een spuitbusje witte verf. Het resultaat was best aardig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
escape
9 jaar geleden
Het is nooit goed gekomen met de luistercijfers van radio West. Waarschijnlijk was jij dan daar de oorzaak van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:-)