Welke gitaar heeft meer spanning te verduren? Een basgitaar of een 6 snarige electrische gitaar?

Toegevoegd na 22 minuten:
Het gaat om de mechanische spanning. Ik heb namelijk ooit gehoord dat een basgitaar meer spanning te verduren heeft. Maar toen ik er net over nadacht, bedacht ik me dat de Electrische gitaar hoger klinkt en hoger is meer spanning vandaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat de hoogte van de snaar voornamelijk bepaald wordt door de dikte van de snaar. En die van een basgitaar zijn beduidend dikker. Verder is het zo dat de knoppen om de snaar op spanning te brengen bij een basgitaar altijd groter zijn dan op een elektrische 6-snarige. Dat zou er op kunnen duiden dat er meer kracht voor nodig is en dat de spanning op een bassnaar dus hoger is.

klopt maar n draadje op spanning brengen kost veel meer energie dan n kabel op spanning brengen. dus n bassnaar ivm n gitaarsnaar kost ongeveer x keer meer energie waarbij x is het aantal maal dikker n bassnaar is. ( keertje of 3)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100