er was een programma in de jaren 80(?) dat klassieke muziek omzette in Nederlandse muziek. Hoe heette dat programma?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Programma als in tv- of radioprogramma?

Antwoorden (1)

Misschien bedoel je de voorstellingen van Frank Groothof, waarin hij opera's vrij bewerkt in het Nederlands uitvoert.

Maar het zou ook kunnen dat het gaat om de Nederlandstalige versie van de wereldwijd zeer populaire serie "Classical Kids" van Susan Hammond. Met Ernst-Daniel Smid (als oom Kurt) en Dajo Hogeweg (als Christoff).
In 'Beethoven woont boven' leeft de tienjarige Christoff in Wenen rond 1817. Andere voorstellingen zijn 'Vivaldi en het geheim van de nachtegaal', 'Wolfgang's wondere wereldreis', 'Mr. Bach komt op bezoek', 'Tchaikovsky ontdekt Amerika', en 'Hallelujah Handel'.
Amadea