Wat voor merk elektro akoestische gitaar?

''eisen''
-geen dreadnought of jumbo -> deze zijn te groot, een ''000'' serie of een orchesta kwa grote
-budget: 650 euro max bij een geweldige gitaar maar het liefst onder 500 euro
-Ik ga sws nog eens naar de winkel om alles uit te proberen
-ik ben fan van deze gitaar: 000MC-15E door sigma
-het gaat waarschijnlijk om een elektrisch akoestische western gitaar
-liefst een warme klank voor het begeleiden van liedjes, akkoorden spelen en soms tokkelen.

Ik kan al elektrische gitaar spelen (hier heb ik er ook 2 van) alleen nu wil ik dus ook akoestisch gaan spelen: graag tips waar ik op moet letten, en welke merken in dit genre 'uitblinken'

(ik wil nog geen hele dure omdat het toch weer een soort van 'eerste' gitaar is)

Toegevoegd na 23 minuten:
toevoeging:
'ik snap dat er geen geweldige gitaar is in dat budget; maar het gaat nu om een goede beginners gitaar met een prima klank en een goede prijs/kwaliteit verhouding''

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Een geweldige gitaar onder de 500 euro bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"graag tips waar ik op moet letten"
Akoestisch speelt anders dan elektrisch (zwaarder) dus UITPROBEREN of hij lekker speelt en natuurlijk geluid!
En wat een geweldig gitaar is voor de ene kan een draak zijn voor een ander (los van de prijs).

Het beste antwoord

Als de gitaar een massief bovenblad heeft zal dat de klank ten goede komen, goede merken zijn Ibanez en de duurdere Martin en Gibson ( maar dat is een kwestie van smaak ). Je zal veel harder moeten duwen op de snaren van een akoestische, probeer dus vooral het F-akkoord, de barrés dus, vraag ook of de action kan verlaagd worden, je kan er ook lichtere snaren opzetten, 011 of 010 zelfs, maar dan alleen als de gitaar al een diepe, luide klank heeft. Men heeft af en toe degelijke 2 de handsgitaren te koop in zo'n winkel, is misschien een optie.
En vooral, beslis niet te gauw en neem een bevriend gitarist mee.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt dit helpt!