Waarom besteed men hier best wel redelijk veel tijd op GV.nl terwijl men er 'niets' voor terug krijgt?

Er zijn veel sites waar je je tijd aan kunt besteden, maar waar je ook wat aan kunt verdienen (enquetes bv), terwijl je hier er op GV niets voor krijgt, behalve punten!

M.a.w: Wat motiveert mensen hier om redelijk veel tijd te investeren terwijl er niet echt iets tegenover staat?

14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, ik zou er niet iets voor terug hoeven hoor! Behalve dan antwoord(en) op de vragen die ik stel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd genoeg.

Het beste antwoord

Het is toch het mooiste dat je andere mensen kunt helpen met een goed antwoord en dat je vraag wordt beantwoord als je die hebt dan . En als je het beste antwoord hebt gegeven dan heb je toch een voldaan gevoel dat je andere mensen hebt geholpen . En hetzelfde bij een waardevol antwoord . En dat contact wat je hebt via de pc met andere mensen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Anderen helpen en er zelf nog wat van leren ook. Bovendien is het mooi studie- of werkontwijkend gedrag ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het mooi als ik een ander kan helpen, al is het maar met een antwoord op een vraag. Daar hoeft voor mij geen beloning tegenover te staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarbij vind ik het leuk om af en toe een dicussie uit te lokkken.
14 jaar geleden
Ik krijg er redelijk wat kennis voor terug, terwijl het ook nog een leuk tijdsverdrijf is.
Ik zie het gewoon als een hobby waar ik iets van leer.

Aan enquetesites kun je vooral veel lastige telefoontjes en post overhouden. Daar zit ik niet op te wachten.

Toegevoegd na 41 seconden:
Daarbij vind ik het ook nog leuk om mijn kennis met anderen te delen. Als ik daarmee ook nog iemand kan helpen is het helemaal een feest natuurlijk... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar we krijgen toch punten!
De waarde van die punten maakt niks uit en is ook verschillend per persoon.
Ik heb wel meer van die 'rare' hobby's, oneindig mutsen haken, of heel lang in de keuken staan voor een resultaat van niks.
Het is de bezigheid die we leuk vinden. Lezen, opzoeken en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mutsen? mutsen haken...ow,ik wil er wel een...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee eeh...niks mis met mutsen haken he ?? Ik heb er net weer twee af ! ;-)
Wat er tegenoverstaat ,is de waardering van andere mensen.
Een leuk antwoord of een gemeende reactie,die iemand op kan beuren en zelfvertrouwen kan geven.
Een gemeend dankjewel doet vaak meer als dat je iemand 50,00 euro geeft.
Bij wijze van spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat als je er een betaalde site van maakt dat je allemaal mensen hier krijgt die zomaar wat typen om snel te verdienen.
ik denk niet dat dat deze site ten goede komt,
het is gewoon leuk om hier vragen te stellen/antwoorden.
en een beetje waardering krijgen is ook leuk toch
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Ja hoor, mee eens! +1!
Het is met name de interactie die je hier hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt waardering soms
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je er toch wel iets voor terug krijgt en dat is positief kontact met mensen. De vragen kunnen leerzaam zijn.
Ik vind het ook inspirerend hoe mensen antwoorden onder woorden brengen. Je kunt iemand iets meegeven door een vraag te beantwoorden.
En als je feedback krijgt op een positieve manier op een antwoord zet je dat ook wel tot nadenken. Dus genoeg redenen om hier in de vrije uurtjes aanwezig te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je persé iets terug willen hebben voor wat je doet? Wees blij dat er nog mensen zijn die zomaar iets voor een ander willen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom is dit een negatieve duim waard?
misslobe
14 jaar geleden
" Wees blij dat er nog mensen zijn die zomaar iets voor een ander willen doen."... mee eens hoor, ik wil alleen graag de motivatie horen, snap je? En die min heb je ook niet van mij, die geef ik in principe niet, of het moet al heel bont worden!
De enorme diversiteit aan vragen en antwoorden biedt eigenlijk aan elk wat wils.

Daarnaast werkt het verslavend om antwoorden te geven die door anderen ook echt gewaardeerd worden.
Verder zie je hier vragen en antwoorden voorbij komen die echt pareltjes zijn, en je een stuk (levens)wijsheid opleveren, of die je doen doorklikken naar sites waar je ook weer blijft rondkijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen op GV die meedoet, krijgt er iets voor terug, de een punten, de ander een luisterend oor, nog een ander kan een antwoord krijgen, nog een ander kan zich lekker druk maken om anderen... Er zijn zo veel redenen om mee te doen en allemaal leveren ze iets op, zij het geen geld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er wel dégelijk iets tegenover staat. Als het alleen maar vragen beantwoorden was, zouden weinig mensen het hier lang volhouden. Maar de feedbak op de vragen, de reaties, de contacten met de mensen hier, het feit dat je af en toe eht nog wat nieuws opsteekt maar ook soms nog een lekkere disussie kunt voeren zijn allemaal redenen om terug te komen en te blijven komen. Zelfs zonder punten, die het echter nog weer extra sport maken te proberen met goede antwoorden te komen.

Enquetes , leuk voorbeeld, zijn bijzonder saai en vaak steeds het zelfde, de verdiensten zijn zo minimaal dat je het daar ook al heel snel niet meer voor hoeft te doen, en je mist een belangrijk stuk feedback. Juist dat houden mensen dus GEEN jaren vol. Je moet bijna dagelijks lange lijsten met meer van hetzelfde invullen om misschien een tientje per jaar bij elkaar te krijgen ; dat schiet niet echt op natuurlijk. Hier is de beloning wellicht klein, maar wel constant en bevredigend.En zolang je 'wint' , speel je verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen vinden het leuk om hun mening te geven en je kunt antwoorden vinden op vragen die je grappig of interessant vindt. Wel gek dat je dan blijft terwijl het jou lijkt te gaan om geld verdienen.
Waarom besteed jij hier best wel redelijk veel tijd aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Huh, wie zegt dat ik geld wil verdienen???
Het gaat mij om de visie/mening van de ander!
Tijd is heel relatief.

Persoonlijk: Ik vind het heel boeiend te merken dat ik naar aanleiding van vragen hier, ga nadenken over dingen waar ik eerst nooit bij stil stond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Zo vergaat het mij +1