Weet iemand waar het lied La Emaliza over gaat? Ik begrijp een groot deel van de (Spaanse) woorden, maar de tekst als geheel toch niet

Het is een merengue (type lied)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vertaal hier (dubbelingen sla ik over). Yo te traigo un ritmo esta vez, que mueve los pies, IK BRENG JE DITMAAL EEN RITME DAT DE VOETEN BEWEEGT Si tú lo escuchas vas a querer, ALS JE HET HOORT ZUL JE ERVAN HOUDEN Si tu lo sigues te vas a quedar, ALS JE HET VOLGT ZUL JE BLIJVEN Y si tú lo bailas, mamita, a enloquecer. EN ALS JE EROP DANST, SCHOONHEID, GEK VAN WORDEN Canta conmigo, baila conmigo, sigue conmigo, goza conmigo, ZING, DANS, VOLG GENIET MET MIJ Canta conmigo, baila conmigo, sigue conmigo, goza conmigo. Yo te traigo un ritmo otra vez, que mueve los pies, IK BRENG JE NOGMAALS EEN RITME DAT DE VOETEN IN BEWEGING BRENGT Sigue conmigo lo vas a ver, VOLG MIJ (IN DIT RITME) EN JE ZULT ZIEN Con este ritmo que te voy a dar, DAT DIT RITME DAT IK JE GA GEVEN Pues todo el mundo quiere tener. IEDEREEN WEL ZOU WILLEN HEBBEN Canta conmigo, baila conmigo, Sigue conmigo, goza conmigo, Pa' que lo bailes, pa' que lo goces, DAT JE EROP DANST, ERVAN GENIET Dime negra, ¿Quién te besó a la orilla ‘e la empalizá? ZEG ME DONKER MEISJE, WIE KUSTE JOU AAN DE OEVER VAN DE EMPALIZÁ? Dime negra, ¿Quién te besó a la orilla ‘e la empalizá? Si tu madre tuvo la culpa que la justicia no hiciera na’ OF HET DE SCHULD VAN JE MOEDER WAS, DAT JUSTITIE NIET INGREEP Si tu madre tuvo la culpa, tu papá tuvo mucho más ALS JE MOEDER DE SCHULD HAD, DAN HAD JE VADER DAT NOG VEEL MEER Si tu madre tuvo la culpa, tu papá tuvo mucho más ¿Cómo fue que se descuidaron que la justicia no hiciera na’? HOE KONDEN ZE ZO ONOPLETTEND ZIJN; DAT JUSTITIE NIET INGREEP? Estribillo Dime negra, ¿Quién te besó a la orilla ‘e la empalizá? ZEG ME DONKERE, WIE KUSTE JE AAN DE OEVER VAN DE EMPALIZÁ? Dime negra, ¿Quién te besó a la orilla ‘e la empalizá? Si tu madre tuvo la culpa que la justicia no hiciera na’ OF HET JE MOEDER HAAR SCHULD WAS DAT JUSTITIE NIET INGREEP Si tu madre tuvo la culpa que la justicia no hiciera na’.

Bronnen:
http://www.coveralia.com/letras/baila-conm...
http://www.youtube.com/watch?v=9ukPyy7qH7k

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100