Dat is dus een klassieke, akoestische gitaar.
Voor een klassieke gitaar – ook wel Spaanse gitaar genoemd – heb je nylon snaren nodig. Door de dikte en het materiaal, geeft de snaar bij trilling, een mooie warme klank af. Deze snaren zijn veelal in verschillende spanningsterktes (tensions) verkrijgbaar. Afhankelijk van persoonlijke wensen en speelstijl (aanslag) kun je de set kiezen met de juiste ‘tension’.

Je kan deze snaren online kopen zoals hier:
http://www.gitaarsnaren.com/gitaarsnaren/klassieke-nylon-snaren.html
Bij twijfel over welke je moet kiezen kun je advies vragen in een muziekwinkel waar ze uiteraard ook te koop zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zo'n soort gitaar kan je heel goed de nylon snaren van D'Addario kopen. Als je graag tokkelt is de dikte 0.10 of 0.11 heel goed.
0.10 heb ik zelf wel de ervaring mee dat ze sneller slapper worden van de 0.11

Een merk wat langer meegaat dan de snaren van D'Addario zijn Elixir. Tikje duurder maar dat merk je ook echt wel in het geluid!
Speel ze :)