Wie weet iets leuks voor een trouwerij?

Mijn dochter gaat in april trouwen, en nu komen we zaterdagmiddag als familie bij elkaar om iets leuks te bedenken om te doen. Het wordt niet een grote bruiloft maar wel een gezellige avond met de naaste familie en vrienden n bekenden waarin ook zeker plek is om wat leuks te doen.

Wat ik zelf erg leuk vind is een of andere quiz met het bruidspaar. Uiteraard heb ik al gekeken op internet maar dat valt wat tegen. Nu is mijn vraag:

Wie o wie weet iets origineels om te doen op de bruiloft van onze dochter en aanstaande schoonzoon?

Alle andere ideeën zijn ook welkom hoor :-)!

14 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Zelf heb ik veel gehad aan de volgende site met veel leuke ideeën, vooral de 'kopspijkers' is erg leuk!

Kijk maar eens op:

http://www.vanharte.nl/onderwerpen/Feest_voor_Volwassenen/Trouwen_%10_Bruiloft/

Heel veel plezier en succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.vanharte.nl/vol_br_stukjes.htm

...ook leuk om te bekijken en ideën op te doen;-)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wij hebben ooit een quiz gemaak met allemaal filmpje met allemaal typische taferelen tussen de bruid en bruidegom. Vrienden en familie speelden de bruid en bruidegom door een fotomasker te dragen.

We deden dan bij iedere vraag een intro met 3 antwoordmogelijkheden (dus 3 filmpjes).
Het bruid en bruidegom mocht dan om de beurt kiezen welk antwoord het beste was.

Scenario's waren bijvoorbeeld bruidegom liggend op de bank. Bruid ziet dat het huis vies is. Wat doet ze? a) zelf poetsen B) bruidegom staat meteen op en doet het zelf c) bruid slaat bruidegom helemaal in elkaar. Uiteraard waren al deze filmpjes zeer overdreven.

We hebben ongeveer 1 dag gefilmd en 1 dag alles in elkaar gezet. Het enige wat je nodig hebt is een camera, verkleedkleren en fotomaskers en iemand die een beetje handig is met alles in elkaar zetten.

Het bruidspaar en de genodigden vonden het ontzettend leuk.

Het verhaal is misschien een beetje wazig. Excuses

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens hebben wij geen tekst (praten) gebruikt in de filmpjes. Dat maakt het maken van zo'n quiz een stuk makkelijker. We hebben er gewoon leuke muziekjes onder gezet en gebruik gemaakt van tekstballonnetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Wat een leuk idee! Het is helemaal niet warrig beschreven, ik begreep het meteen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg leuk!
Misschien leest mijn moeder dit ook! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eigenlijk nog wel een paar leuke voorbeeldjes, maar ik mag maar 1 keer antwoord geven. Wij hebben ook een keer een fotoquiz georganiseerd gebruik makend van foto's die vrienden en familie hebben van het bruidspaar. We lieten dan een foto van bv. de bruidegom zien en daar moest de bruid dan de goede boventitel bij verzinnen door middel van meerkeuze-antwoorden. Bruid en bruidegom speelden tegen elkaar Bijvoorbeeld: de bruidegom ligt op een foto midden op de straat bij een rioolput. De vraag aan de bruid is dan waarom. Antwoordvoorbeelden waren dan:
a) hij dacht na een avondje geborreld te hebben dat kattengemiauw hoorde uit het riool
b) Hij zag €20 in de put liggen
c) hij heeft per ongeluk zijn verlovingsring erin laten vallen
misslobe
14 jaar geleden
Maartje, je bent geweldig! Ik vind het hele leuke ideeën en zal er zekers wat van voorstellen zaterdagmiddag.
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maartje daar houden wij van iemand die nieuw is bij GV en leuke dingen kan verzinnen. vette +
Levensloop op bekende melodietjes.
Eigenaardigheden ABC, zo van A is van alles, dat wil de bruid van de gom, B is van bruidje etc. etc.
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Wel goed bedoeld hoor, maar dat vind ik toch niet meer zo origineel, snap je? Het minnetje is overigens niet door mij gegeven hoor............die geef ik niet zo snel ;-)
film hun eerste ontmoeting, date, ruzie, vakantie.
neem iemand als hem, iemand als haar, pruikje, verkle
en en verzin parodien op echte verhalen.
speel dat savonds op een groot scherm af.
lachen en leuk. ook voor bruidspaar.
zien ze zichzelf door jullie ogen.
veel plezier!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel van heel lang geleden, de stoelendans!
Altijd succes!, in het midden van de zaal/ruimte zet je in een ovale kring stoelen, een minder dan het aantal deelnemers, deze deelnemers lopen op de maat van de muziek achter elkaar aan rond de stoelen, als de muziek stopt, blaast de ceremoniemeester 1 of twee keer op een fluit.
Bij een keer zoekt iedereen een stoel op, zonder stoel valt dan af,
Bij 2 keer fluiten gaan de om de stoelen lopende groep niet zitten, maar loopt de tegenovergestelde richting verder.
Na een paar keer weet bijna niemand meer welke kant het op gaat en gaat een gedeelte ook zitten als er twee keer gefloten wordt.
Iedere ronden gaat er een stoel weg totdat er 3 over zijn
verder moet je niet gaan en heb je 3 winnaars, geef je een consumptie en de eer.

Wil je nog een ronde doen, zet dan op iedere stoel een dame, dan moeten ze op schoot gaan zitten, klinkt misschien allemaal oudbollig, maar is en blijft leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn bruiloft hadden wat mensen een soortgelijk autootje van mij gekocht, van de sloop. Deze was volgestopt met wittebrood, haring en andere hapjes. Ik keek er echt van op, ik dacht werkelijk dat MIJN wagentje daar stond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de bruiloft van mijn nicht hebben we een beamer geregeld en een hele mooie collage met foto's van jong tot oud laten zien. Misschien een beetje standaard, maar het was hartstikke leuk! Er zaten ook wat 'oncharmante' foto's tussen, die deden het erg goed, haha! Tijdens deze presentatie kun je leuke dingen vertellen over de foto's!