Waar kan ik raadsels vinden zoals in de hobbit?

Ik ben opzoek naar raadseltje, niet van die flauwe, maar raadsels die je echt kan oplossen door goed na te denken. Zoals bijv. in de hobbit (deze ken ik al).
Is er eigenlijk een speciale naam voor dat soort raadseltjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (1)

Goede vraag! Ik vind de raadsels uit The Hobbit ook geweldig ! :) Als je zoekt op raadsels krijg je behoorlijke flauwe en kinderachtige dingen. Maar als je zoekt naar riddles krijg je moeilijkere en meer zoals in de Hobbit! Deze zijn wel Engels maar ik hoop dat je er wat aan hebt:

http://www.rinkworks.com/brainfood/p/riddles1.shtml

http://dan.hersam.com/riddles.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een 'click-and-point adventure game' serie uitgebracht die soortgelijke raadsels, puzzels en oplossingen heeft. De spellen zijn;
- Myst
- Riven
- Exile
- Uru Ze zijn grafisch mooi ontworpen en het is een geweldig en verslavend spel. Het leuke aan deze spellen is dat je goed moet opletten op details en echt dingen moet opschrijven die je door het spel heen ziet; wil je een puzzel verder op in een spel op te lossen. De spellen zijn uitgebracht door Ubisoft en beschikbaar voor op de PC (Windows 98/XP/Vista en Mac OS(X)), Ipad/Iphone, Nintento DS en ze zijn bezig met het ontwikkelen van een Wii versie. Link om het spel te kopen; http://www.bol.com/nl/p/myst-3ds-accessoire-pakket-blauw/1004004012193908/ Heel veel succes en speel plezier!