wat is een goet foud feest?

Morgenavond hebben we van mijn werk een goet foud feest. Wat houdt dat nu precies in? Ik ga denk ik als NERD verkleed, maar moet ik daarbij dan iets tegenovergestelds aan doen ofzo? Begrijp er niets van.... :-(

11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom vraag je dat niet gewoon op je werk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat dat je werkelijk 1 dag van tevoren afvragen en dan vraag je het maar niet op je werk?
bamibal
11 jaar geleden
Denk aan De Toppers. Dat is goed fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets fouts aan een "nerd" hoor....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nerds zijn tegenwoordig helemaal trendy, dus misschien juist wel goet voudt. Jaren 70 soulpijpen zijn volgens mij ook aardig goet foud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat terzijde :-) Met dit "goet fout" wordt bedoeld, dat het wat afwijkt van dat waarvan "de massa" vindt dat het eigenlijk "niet kan".
Wat ongebruikelijke, soms opvallende kleding.
Bijvoorbeeld een Hawaii-shirt; sandalen met sokken, een broek of rok tot je oksels etc...
Een kledingstijl van mensen die zich weinig aantrekken (letterlijk en figuurlijk) van wat "men" vindt en van wat in de mode is :-)

Antwoorden (2)

Met een goed fout feest kan je allerlei richtingen uit.
Hoofdzaak blijft echter wel dat je zaken bij elkaar aantrekt die qua stijl of kleur helemaal niet bij elkaar passen naar de doorsnee maatschappelijke normen.

Zo trek je als vrouw bijvoorbeeld een klassiek kleed aan en je draagt er basketters met 1 roze en 1 witte sok onder.
Zo trek je als man bijvoorbeeld een zomeroutfit aan en je draagt er winterbotten en een bontmuts bij.

Zo trek je zowel als man of vrouw allerlei kledingstukken over en onder elkaar die je normaal gezien nooit op die wijze zou combineren omdat je dan teveel kritiek zou krijgen dan je lief is.

Op een goed fout feest kan dat dus allemaal wel.

Als het een écht goed 'goed fout' feest is dan val je in feite uit de toon als je 'normaal' gekleed gaat.

Laat je maar eens goed gaan en combineer desnoods een pyjama met een geklede schoen ;-)

Je neemt een emmer mee in plaats van een handtas.
En als je rookt steek je jouw sigaretten met een elastiekje in je haar.

Je kan het écht zo gek niet bedenken of het slaat aan op zo'n goed fout feest.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misslobe
11 jaar geleden
Haaaa leuk, nou dat moet goed komen denk ik. Bedankt voor je uitgebreide uitleg:-)!
Wat "goed fout" is, dat hangt helemaal af van wat in jouw kringen, dus bij jou op het werk als "goed" en dus "normaal" wordt gezien.
Daar ga je dan tegenin.
Werk je in een sjieke kantooromgeving, dan kun je je verkleden als iemand van de New Kids, die lui uit Maaskantje.
Of iets met TE veel roze, TE grote en TE glimmende sieraden, een TE fel trainingspak etc.
Maar als je in een fabriek werkt, of in een omgeving waar een dikke gouden ketting als juist sjiek gezien wordt, dan kun je je in een "net pak" verkleden, maar dan met een TE dikke stropdas en een TE opvallende bril.
Als bij jou dus een NERD als "fout" gezien wordt.......dan ga je als nerd verkleed, maar dan dit je dat juist extra stevig aan. Zoek naar nerd op internet, afbeeldingen en maak er wat moois van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misslobe
11 jaar geleden
Ook jij bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik werk bij thuiszorg als wijkziekenverzorgende bij dementerenden in de this situatie....
Wat ik dan voor iets tegenovergestelds zou moeten dragen op het feest weet ik ff niet. Nu ik als nerd ga (waarschijnlijk) zou je kunnen denken dat we allemaal sukkeltjes zijn hahaha! Maar dat is ook weer niet waar natuurlijk ;-)!