Kan iemand mij tips en uitleg geven voor piano spelen?

Rechts kan ik wel maar links snap ik niet helemaal misschien ook tipsvvoor iemand die het zichZelf aanleert?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is me niet helemaal duidelijk waT je moeilijk vind aan de linkerhand. maar hier toch een aantal tips. Links en rechts apart oefenen, eigenlijk zo lang dat je het kan spelen zonder er over na te denken. Dan pas samen. Eerst heel langzaam en naarmate het beter gaat sneller. Wil niet gelijk het hele stuk oefenen maar doe het bijvoorbeeld per 1 of 2 maten. Dat stuk herhaal je keer op keer tot het goed gaat. Als het gaat om noten lezen, dan is het vooral oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Schrijf desnoods de noten erbij/ op een keyboard staan soms de noten erop wanneer je een toets aanslaat. Ik weet niet hoe ver je bent maar is het je opgemerkt dat er (bij beginners bladmuziek zeker) soms cijfers bij staan? (1 t/m 5) dat heeft te maken met de vingerzetting. Je duim is 1, je pink 5. Gebruik de goede vinger en het speelt al een stuk makkelijker. Wat natuurlijk ook heel goed is, toonladders oefenen. Niet altijd even leuk, maar het werkt zeker. Op YouTube staan veel tutorials, soms alleen van bovenaf zodat je het kan zien, maar vaak ook met uitleg waarbij er in kleine stukjes geoefend wordt. Ik ben benieuwd of je hier wat aan hebt. Als je je vraag wat uitbreidt (piano of keyboard - dagen, weken, maanden of jaren beginner - wat vind je moeilijk) kan ik misschien nog wat gerichtere tips geven

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100