hoe maak ik een mobiele speakerbox?

Ik heb een actieve subwoofer en een autoradio over van mijn vorige auto. Nu wil ik graag een box maken om muziek mee af te spelen op het strand en bij ons op het scouting gebouw. Ik neem aan dat ik dan nog een accu moet halen. Hoe sluit ik dit allemaal aan?n

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

dan heb je nodig:
- een accu of batterij van 12 volt, of, iets minder mobiel, een trafo.
- een oude autoradio
- een scheidingsfilter met twee spoelen voor de subwoofer en twee condensatoren voor de midrange/hoge tonen speakers.

Voedingsbron aan de autoradio monteren.
subwoofer via twee spoelen aan beide speakeruitgangen monteren
midrange/tweeters apart via elk een condensator aan beide speakeruitgangen monteren.

Voor bouw van een passieve filter zie bijgevoegde link.
Voor montage van speakers aan uitgang zie eerdere vraag in tweede link.

Toegevoegd na 55 minuten:
12 volt gelijkstroom

Toegevoegd na 4 uur:
Voor aansluitschema bedrading zie derde link (welke kleur is wat)