Omdat Jumbo - de fabrikant van de 'enige echte Nederlandse versie - die naam voor dat product gekozen heeft.
Een goedgekozen naam overigens:
- ligt goed in het gehoor door de alliteratie vanwege de drie opeenvolgende P's (maar het had ook Bal-Bel-Bom kunnen heten, bij wijze van spreken);
- verwijst meteen naar het karakter van het spel: woorden bedenken die met een letter beginnen die door het spel wordt bepaald.

Toegevoegd na 4 minuten:
Jumbo schrijft het op z'n site overigens als PimPamPet. Zeer modern voor zo'n oud spel, dat rare hoofdlettergebruik binnen een woord. Hebben ze natuurlijk afgekeken van BelastingTelefoon en VoiceMail.
11 jaar geleden
Zoals wel meer in Nederland uitgebrachte spellen is Pim Pam Pet begonnen als een uit Duitsland overgewaaid spel. Spear Spiele bracht het daar oorspronkelijk uit onder de naam "Denk Fix!". Dat werd bij de eerste Nederlandse uitgaven vertaald in "Zegt het meteen !" maar later veranderde dat in "Denk Fiks!". Er verschenen nog veel andere namen voor dit spel. Maar de door Jumbo in 1946 geïntroduceerde naam Pim Pam Pet is uiteindelijk toch de naam die de meeste mensen kennen. In 2011 vierde Jumbo het 65-jarige bestaan van het spel met de lancering van een eigentijdse versie als app voor iPhone en iPad.

Hoe Jumbo erbij kwam om het spel zo te noemen is helaas niet te vinden. Misschien geïnspireerd door het oude leesplankje, en dan woordjes met de P en een verschillende klinker achter elkaar gezet?
Amadea