Hallo ik wil een gibson les paul gitaar kopen maar ik wil niet teveel uitgeven en ik zou graag de sound van slash willen welke kan ik dan kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je een elektrische gitaar koopt moet je bedenken dat je altijd aan het hout vast blijft zitten; elementen en andere elektrische componenten en mechanieken etc. kun je later altijd verwisselen voor wat anders.
Als je je gitaar later weer wil verkopen dan kan het beter zijn om een Epiphone aan te schaffen, als je hem toch denkt te houden ben je vaak beter af met een Samick, want goedkoper en zeker als je bedenkt dat Samick gitaren bouwt voor Epiphone.
Bedenk ook dat het uiteindelijke geluid voor een belangrijk deel bepaald wordt door de versterker waarop je speelt.
Als je in de winkel op een buizenversterker speelt kan het lelijk tegenvallen als je dezelfde gitaar thuis op een transistor versterker zet.
Over versterkers valt ook heel wat te vermelden maar dat is een andere vraag. het is wel iets waar je met de aanschaf van een gitaar rekening mee moet houden.
Ga dus naar een goede muziekhandel en liefst als het er rustig is en vraag ze het hemd van het lijf (afstelling, combinaties met versterkers etc.).
Ga niet voor een paar tientjes goedkoper op het net kopen want dat wordt veel duurder als het niet klinkt zoals je zou willen.