Ze zijn de volgelingen dus minderwaardig dan laat voldemort ze echt geen gruzielementen bewaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat slaat nergens op , ze hoefen Voldemort geen toestemming te vragen.
Ze vermoorden toch veel mensen dus kunnen ze net zogoed ook een gruzielement hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja jammer als je niet blij bent met het gegeven antwoord, maar het is gewoon zo, zo is het boek geschreven en als je het er niet mee eens bent dan schrijf je maar naar J.K. Rowling :) veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb weer iets opgestoken :
vraag vrouwen niks over Harry Potter (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha mooi argument Domiii93
Je scheurt er je eigen ziel mee door.
Het is erg riskant om het te doen. Je bent eigenlijk nog maar een 'half' mens. Als je gruzielement vernietigd wordt, ben je erg kwetsbaar. Het woord zegt het zelf al. Je slaat je ziel aan gruzielementen...

Je weet ook hoe Voldemort eruit zag. Dat kwam door die gruzielementen. Hoe slecht je ook bent, dit is zo iets ergs, dat willen de meeste mensen niet. De meeste dooddoeners zijn enkel uit op macht, bescherming, eerzucht en de tovenaar bovenaan de samenleving zetten. Ze willen helemaal niet zo zijn.
Al verbaast het mij wel dat bijvoorbeeld Bellatrix geen gruzielement heeft.

Enne... Wie zegt dat ze er geen hebben? J. K. Rowling was enkel bezig met het gevecht tussen Harry Potter en Voldemort. De dooddoeners waren alleen bijfiguren. Misschien hadden sommigen ze wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect (:
Ik denk dat die dooddoeners niet wisten hoe het moest. Nadat Voldemort dit had gedaan en Albus Dumbledore (ik heb het in het engels gelezen en weet de ned. namen niet) hierachter kwam heeft ie alle "handleidingen" die duidelijk maakten hoe je dit moest doen uit de bibliotheek van de school (Hogwarts) verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is dat leuker dan alles letterlijk uit het engels over te nemen. De namen zijn vaak leuk gevonden. (bijvoorbeeld Zegevlier, onoverwinnelijke toverstok en gemaakt van vlierhout)
1. Voldemort wou als enge onsterfelijk en onoverwinnelijk zijn. Ze hadden dus nooit gedurfd want ze wisten dan Voldemort hen zou vermoorden.
2. Het was eigenlijk onbekend dat het bestond of hoe het moest. (Tot eind boek zeven wist maar een handjevol tovenaars van het bestaan ervan af, daarom wist ook niemand het van Voldemort)
3.Het vergt enorm veel van je. Velen zouden het niet kunnen, je ziel word verscheurd.