hoe moet je starwars films kijken, chronologisch qua het verhaal of chronologisch qua het uitbrengen van de film?

de echte fans hebben immers eerst het vierde deel gezien uit 1977.

is het leuker eerst deel 4, 5 en 6 te kijken en dan te beginnen met de"nieuwe eerdere" films, of juist andersom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

4 5 6 1 2 3 behoud zoals eerder is gezegd idd de technologische voortgang. 1 2 3 4 5 6 bouwt op tot een epische climax, maar levert een paar vreemde plot springers. als je toch voor de climax wilt gaan kan je het op de "flashback" methode kijken. Eerst episode 4 en 5, dan 1 2 en 3 als terugblik op hoe aflevering 4 en 5 zo ver gekomen waren. en dan afsluiten met aflevering zes voor een episch feel-good einde :)

Als je de films nog niet kent zou ik ze kijken zoals de andere twee antwoorden al aangaven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt eraan of jij het leuk vind om te zien hoe de films technologisch zijn gevorderd! Ikzelf kijk ze altijd in de originele volgorde (4,5,6,1,2,3).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de echte fan ervaring te krijgen eerst 4, 5 en 6. Ff wachten nadenken, nagenieten dan 1,2 en 3. Dan laters weer een keer 1 t/m 6.