kan ik mijn horloge maken zonder hem naar een horlogemaker te brengen?

ik heb een horloge maar door het af en toe niet te gebruiken is het stilgevallen door geld problemen wil ik het niet naar de maker brengen kan ik het zelf maken het is nogal raar half mechanisch deels elektrisch deels mechanisch het heeft een wijzerplaat dus deels mechanisch help me aub

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan het altijd zelf proberen. Als dat niet lukt breng je het horloge alsnog naar de maker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst zelf het horloge open maken, en rustig kijken of er iets aan te doen is. Het zou ook aan het batterijtje kunnen liggen, en dat kan je heel goed zelf vervangen. Als het dan nog niet loopt, zou ik eens op Marktplaats kijken of er geen Handige Harry bij jou in de buurt zit, die het goedkoop maken kan -je hoeft niet meteen naar een dure juwelier o.i.d. te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u het uurwerk open krijgt vervangt u het batterijtje. Op de rugzijde staat een type, ga er eentje halen in een DHZ-zaak want bij de uurwerkmaker kosten die een stuk duurder.
Als het niet helpt met een nieuw batterijtje kan u daar verder zelfs niets aan doen. Best eens kijken op 2dehands.nl voor een goedkope vervanging. Succes.