Letterlijk vertaald is een shapeshifter een vorm verschuiver. Het gaat dus om een wezen dat van gedaante kan verwisselen. Je hebt allerlei verschillende shapeshifters.

Fantasieshifters:
De een kan enkel in dieren of 1 enkel dier veranderen (weerwolven bv). Dan zijn er ook die enkel van menselijke gedaante kunnen verwisselen (de shifters uit Fringe bv). Ook zijn er die ook objecten nabootsen of zelfs gassen, vuur, noem maar op (Odo bv uit DS9, de T1000 uit Terminator 2).

In het echt:
Het komt ook in het echt voor, rups - vlinder, kikkervisje - kikker etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een shapeshifter is een persoon die in elk gewenst dier kan veranderen las hij dit wilt. Zo is het in true blood tenminste.