Wat is een "still photographer"?

De regisseur Robert Harmon is begonnen als een still photographer maar ik weet niet wat de Nederlandse naam is voor dit woord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat kan om twee dingen gaan:

Fotograaf van stillevens.

Maar vooral ook:
Het maken van foto's (stilstaande beelden) die gebruikt worden voor reclames voor films.

Maar ook fotografie voor mode, marketing en andere doeleinden wordt wel still photography genoemd.
Meestal gaat het dan om het zo mooi mogelijk fotograferen van een produkt.
Dan gaat het niet alleen om de perfecte presentatie van het produkt, maar ook moet het mooi zijn om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stilleven fotograaf.