Ik zoek een hoorspel waar je echt zelf in lijkt te zitten?

Een hele poos geleden kreeg ik van iemand een soort hoor spel te horen ( in het engels ) waar je zelf in lijkt te zitten. Het leek net alsof er mensen om je heen liepen en je hoorde geritsel van een zak. Het leek zo echt dat ik het nog wel eens zou willen horen. Maar ik krijg dat fragment maar niet terug gevonden hoop dat iemand weet wat ik bedoel en mij verder kan helpen.

Want dit heeft echt zo'n indruk op mij gemaakt je moet het wel echt met koptelefoon luisteren anders werkt het niet.

Hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk hoorspel heeft in principe dat effect met de geluiden; dat is het leuke van een hoorspel.
Er zijn ook vele hoorspelen in het Nederlands. Meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_hoorspelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat weet ik maar bij deze Engelse leek het allemaal enorm echt als je je ogen dicht deed leek het net alsof ze schuin achter je in het echt stonden te praten.
Het was zelfs een beetje eng omdat het zo echt leek.
En dat is bij de normale hoor spellen niet. ik weet ook niet of het een bepaalde benaming heeft maar ik noem het nu hoorspel maar waarschijnlijk heet het niet zo. Maar toch bedankt voor je antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Misschien als je omschrijft waar het over ging, belangrijke dingen, dat iemand je kan helpen aan de titel.
Ik weet wel het 1 en ander van Nederlandse hoorspelen, maar daar heb je dus niks aan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat weet ik niet heel goed omdat ik toen nog een heel stuk jonger was en niet heel goed engels kon maar volgens mij kwam het er op neer dat je soort van ontvoerd was en hij iets van je wilde. Op gegeven moment hoor je ook dat hij iets van een zak over je hoofd trekt.En het klonk echt enorm, echt heel knap gedaan. Soort van 3d hoor spel ofzoiets haha,
Maar het gaat mij niet perse om precies om dat (hoorspel) maar wel het principe daarvan. Dat je echt je ogen open moet doen om te zien dat er echt niemand staat maar dat het gewoon een geluidsfragment is Dat is bij geen een van die nederlandse hoorspellen toch of zit ik er nu enorm naast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken hoorspelen van de radio, dus niet met een koptelefoon op. Dan hoor je het in de ruimte, en de effecten dus ook. Ik denk, dat het effect van Nederlandse hoorspelen met koptelefoon ook heftig is, omdat je het direct op je oren hoort èn in stereo.
Je zou het eens kunnen proberen?

Het beste antwoord

Er zijn veel soorten van dit soort geluidseffecten hier is er een:
http://www.youtube.com/watch?v=OR_sk6UiCKw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Super! dit is idd wat ik bedoel, ken je er toevallig ook waar meer in gepraat word want dit zijn meer geluiden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er al paar meer gevonden echt leuk dankje!