Hoe heet deze dans?

Op dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=XxifNJChWZ0

Zie je vanaf 4:04 een man in het midden 2 seconden in beeld. Hij danst links van de vrouw.

Ik zie dat soms ook mensen doen als er een oud nummer voorbij komt. Een beetje draai bewegingen maken met steeds 1 been, zo lijkt het.

Dus hoe heet deze dans? En hoe doe je het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vogeltjesdans
xD

Het beste antwoord

Deze dans heet twisten

zie filmpje

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij de twist (van het Engels: draaien) wordt door het bovenlichaam een draaiende beweging gemaakt, waarbij de gebogen armen worden opgetild. Ondertussen maakt het onderlichaam een tegengestelde beweging. Men dient daarbij tegelijk de benen iets gebogen te houden (alsof men een beetje hurkt).