Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

(gitaar) Ik kan de chords spelen maar de melody lukt niet met mijn rechterhand, wat moet ik doen zodat dat wel lukt?

Moeite met het ritme, gitaarleraar zegt gewoon doen, maar steeds als ik het probeer komt er iets uit wat slecht klinkt?

weet iemand wat ik moet doen/wat ik moet oefenen om dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je gitaarleraar zegt "gewoon doen" dan is dat wat al te makkelijk. Ik ga ervan uit dat je docent je geen dingen laat spelen die onmogelijk zijn.

Vraag op de les, of je docent het voor wil doen, en oordeel dan zelf of je het dan ook "slecht" vindt klinken. Vraag dan, of jij het zelfde liedje met de chords en melodie ook mag spelen, en geef dan duidelijk aan waar jij het "slecht" vindt klinken, en of hij dat ook vindt.

Als hij dat ook vindt, zal hij je tips kunnen geven om het beter te laten klinken. Mocht je hier veel moeite mee hebben, vraag dan aan je leraar of hij een ander liedje (ook met chords en melodie tegelijk) heeft, dat wat minder moeilijk is. B.v. een melodie die eenvoudiger is, en wat minder accoordwisselingen. Als je dat liedje goed kunt spelen, zul je met het volgende, moeilijkere liedje minder moeite hebben. Verder is het een kwestie van veel oefenen, en de tip die ik je nog kan geven is, het liedje in een langzaam tempo spelen. De snelheid komt dan vanzelf. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding