Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klinkt een reisgitaar heel anders dan een gewone gitaar, omdat hij andere snaren heeft?

Ik wil waarschijnlijk binnenkort een reisgitaar aanschaffen voor op vakantie, enzo. Maar toen ik wat aan het rondneuzen was op google zag ik dat de snaren van een reisgitaar E,A,D,G,h,e waren, niet het gebruikelijke E,A,D,G,B,E. Klinkt dat niet heel anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De h is gebruikelijk in de "Duitse notering". In het Duitstalig gebied is men van oudsher in de volksmuziek gewend om veel gebruik te maken van iets afwijkende toonladders als basis voor hun muziek. Daarbij gebruiken ze veelal de 'bes', zovaak zelfs dat ze die gewoon 'b' noemen. De 'h' is dus een 'verhoogde Duitse b', oftewel een 'verhoogde bes', oftewel gewoon een 'b'. Niks aan de hand dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing