Waarom kunnen Cd's en DVD's waarvan het plastic eraf is niet geruild worden?

soms heb je het wel is je koopt een cd of dvd, en er zit een kras op, of hij blijft iedere keer weer hangen, je mag hem dan echter niet ruilen, omdat de folie eraf is, ma hoe moet je anders vast stellen dat je cd het niet doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik werk in een platenzaak en bij ons mag het gewoon MET de bon binnen 14 dagen geruild worden, MITS het er verkoopbaar uitziet. Wij doen zelf alle schijfjes in de doosjes en controleren altijd of het schijfje er netjes en onbeschadigd uit ziet. Voortaan gewoon naar zo'n zaak gaan ipv een zaak waar ze cd's hebben met hoesjes in plastic. Ook draaien wij overigens vaak de cd in de speler in de winkel af om te checken wat er aan scheelt en of het product daadwerkelijk kapot is. Maar wij geven altijd geld terug of keuze voor een ander product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met die reden en de bon zou je hem wel moeten mogen ruilen voor dezelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je een kapotte dvd of een kapotte wasmachine koopt maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vindt ik dus ook....
In sommige gevallen mag dit wel, zoals een kras. In sommige winkels zijn ze hier wat strenger in dan bij andere. Maar de reden dat ze vaak niet willen ruilen is dat je de inhoud van de cd/dvd gekopieerd kan hebben en op je computer gezet kan hebben. In dit geval heb je het spel/de film/de muziek dus 'gestolen' en dat willen ze niet