Mag je foto's in kledingwinkels maken voor op je eigen blog/website?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met toestemming van de eigenaar mag dat

Antwoorden (2)

Als je netjes toestemming vraagt om ze te mogen publiceren mag dat.

Anders niet.
12 jaar geleden
De meeste winkeliers zullen je daar geen toestemming voor geven. Ze weten immers niet of je "hun kwaliteitsproducten" wel goed en vakkundig op de foto zet, en wat je met die foto's (waaraan de goede naam van hun zaak is verbonden) gaat doen. Ook anderen kunnen die foto's misbruiken als ze op jouw website staan. Daarnaast speelt nog het veiligheidsaspect: je fotografeert immers hún zaak, inclusief beveiliging, camera's etc. Handige informatie voor kwaadwillenden! Verder stellen ook klanten het vaak niet op prijs om gefotografeerd te worden.