welke boeken heb je van twilight?

Hoi! Ik ben dol op twilight, en ik wil wel die boek lezen. Maar je hebt er zoveel, toch? Want ik wil wel van het begin beginnen dus van deel 1. Je hebt een zwarte een een witte ofzo en een filmeditie. Ik snap het niet wil iemand het uitleggen? en hoeveel boeken er bestaan? alvast bedankt groetjes miley.

Toegevoegd na 45 minuten:
Komt die 5de boek dan ook uit of blijft het onbekend? Of is Stephanie Meyers gestopt met schrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

De serie kent momenteel vier delen:

Twilight, een levensgevaarlijke liefde (Engelse titel: Twilight)

Nieuwe Maan (Engelse titel: New Moon)

Eclips (Engelse titel: Eclipse)

Morgenrood (Engelse titel: Breaking Dawn)

Een vijfde deel, Midnight Sun, lekte voortijdig uit via internet, waarna Stephenie Meyer in augustus 2008 besloot om dit deel voor onbepaalde tijd uit te stellen.[3] Daarbij heeft Meyer op de officiële Twilight-website de uitgelekte hoofdstukken openbaar gemaakt – ze zal niet verder gaan aan het verhaal. Midnight Sun is geschreven uit Edward Cullens perspectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De serie kent momenteel vier delen:
- Twilight, een levensgevaarlijke liefde (Engelse titel: Twilight)
- Nieuwe Maan (Engelse titel: New Moon)
- Eclips (Engelse titel: Eclipse)
- Morgenrood (Engelse titel: Breaking Dawn)

Een vijfde deel, Midnight Sun, lekte voortijdig uit via internet, waarna Stephenie Meyer in augustus 2008 besloot om dit deel voor onbepaalde tijd uit te stellen.

Wat voor editie je koopt maakt niet veel uit. Dat is vaak enkel de kaft die verschilt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx!
Bovenstaande antwoorden kloppen ongeveer, maar niet helemaal.

Ten eerste heb je de 'normale' boeken van de serie, die bestaan in de zwarte, witte, of filmeditie:
1. Twilight
2. Nieuwe Maan (New Moon)
3. Eclips (Eclipse)
4. Morgenrood (Breaking Dawn)

Dan is er nog een 5e deel waar Stephenie Meyer aan begonnen was: Midnight Sun. Het is hetzelfde verhaal als Twilight (1), maar dan vanuit Edwards perspectief. Dit boek is uitgelekt en staat nu op internet in het Engels. De kans dat die nog wordt afgemaakt is volgens mij niet zo groot.

Over één personage uit Eclipse heeft de schrijfster een apart boek geschreven, genaamd: Het Korte Tweede Leven Van Brie Tanner. (the short second life of bree tanner)

Ook heb je (uiteindelijk) 5 boeken bij de films, voor iedere film eentje, waarvan er nu 4 al uit zijn. De laatste komt na Breaking Dawn part 2 ook uit. In deze boeken staat veel info over het maken van de films en vooral veel mooie foto's.

Er bestaat ook een Graphic Novel, hetzelfde verhaal, maar dan getekend. een soort stripboek dus.

Tot slot bestaat er The Twilight Saga: the official illustrated guide (het officiele geillustreerde boek bij de twilight sage)

Dat zijn alle boeken van Twilight.

Groetjes :)