Hoe stem vervormen zoals Daft Punk?

Hoe kan je je stem in synth geluiden vervormen
VB: Daft Punk

p.s. ik heb het iemand ooit ook wel eens met een gitaar zien doen (Danielle Labatte) :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit kan door middel van een Vocoder. Waarschijnlijk ook het instrument gebruikt door Daft Punk.

Een vocoder analyseert het spectrum in de aangeboden stem, en past deze spectrale eigenschappen toe op een tweede signaal, dat bijvoorbeeld door een synthesizer geleverd wordt. Dit kan resulteren in een robotstem die metaalachtig en monotoon klinkt. De groep Kraftwerk gebruikt vaak vocoders in hun muziek en het is een populair effect in electro.