Is er een makkelijke manier om te zorgen dat je buren minder last van je muziek hebben?

De enige reden waarom van mijn ouders de muziek niet hard mag is omdat de buren een klein kind hebben:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Ja, je muziek zachter zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je kamer isoleren maar dat ga je dan wel zien en als het huis sowieso al gehorig is helpt het niet veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je oortjes in doen, maar kijk dan wel uit voor gehoorschade. Daar moet je trouwens sowieso al voor uitkijken, ook zonder oortjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan iets helpen als je wat meer stoffering op je kamer hebt. Dus gordijnen i.p.v luxaflex e.d. Dan worden de geluiden wat meer gedempt. Ik vrees dat alleen dat niet genoeg is. Koptelefoons is nog het beste.
Je zou ook aan de buren kunnen vragen of er een tijdstip is dat jij je muziek hard kan zetten en zij er geen last van hebben. Als ze een naar het park zijn? Dagje weg? Dan kan jij even je gang gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zit het zo: Doordat het geluid door de gordijnen gedeeltelijk wordt geabsorbeerd, wordt het geluid gedempt. Zie de beschrijving van 'geluiddemper' bij Wikipedia: "In de praktijk is echter iedere demper in zekere mate hybride, zowel werkend volgens het absorptieprincipe als het reflectieprincipe."
Als jij de enige bent die van je harde muziek "moet" genieten koop dan een draadloze koptelefoon set
12 jaar geleden
De makkelijkste manier is hun muziekvoorkeur te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar valt weinig aan te doen.
Probeer jezelf in die situatie te zetten als je zelf een kind had.
Ik raad je aan om voorlopig de volume te verminderen of inderdaad een goeie over-ear koptelefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meerdere dingen die je kan doen, licht een beetje aan de apparatuur die je hebt. De buren hebben waarschijnlijk het meest last van de bas.

1. Heb je een equalizer? dan kun je de bas zachter zetten. of zelfs alleen die frequenties die de buren horen, dan met je bij de buren langsgaan terwijl iemand anders een voor een alle frequenties aan zet, en hoor jij welke de buren ook horen.

2. Je kan ook je boxen, als deze bijvoorbeeld op de grond staan of aan de muur vast zitten, isoleren. Hiermee bedoel ik dat je de boxen op een zacht materiaal zet zodat de directe trillingen worden opgevangen.

3. let op hoe je boxen in je kamer staan, zet ze tegen de tegenovergestelde muur waardoor ze minder bas doorgeven aan de buren.

4. Zet je boxen op oorhoogte, daardoor hoeven ze minder hard om het zelfde volume te bereiken.

5. Het kan ook dat bepaalde frequenties staande golven crieeren. DIt betekend dat er bepaalde frequenties versterkt worden door de vorm van je kamer. Draai en verplaats je boxen zo dat dit niet meer doen. Dit kun je horen door muziek hard te zetten en letten op extra harde freqeunties in de buurt van de muren.

Je kamer isoleren heeft heel weinig zin. Isolatie materiaal houdt bijna alleen maar de mid en hoge tonen tegen, en weinig bas. Tenzij je een complete doos in doos constructie maakt, zoals bij normale studio's. Dit kost echt duizenden euro's.