Weet iemand nog een paar niet al te moeilijk te bespelen rockliedjes waarin een keyboard voorkomt?

Een aantal vrienden en ik hebben net een band en aangezien ik keyboard speel ben ik nog op zoek naar rockliedjes met (duidelijke) keyboard erin.
En we moeten het voor voorlopig natuurlijk nog een beetje simpel houden ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het liefste het hele nummer een beetje simpel, aangezien bijna niemand van ons ervaring heeft met een band.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (6)

Moet de keyboard simpel zijn of het hele nummer?

Born to be Wild is wel te doen denk ik...

Toegevoegd na 28 seconden:
Leuke vraag, trouwens, +1.
Ik zal nog even nadenken!

Toegevoegd na 46 minuten:
Als je een heel klein beetje skills hebt kan je ook gewoon zélf een keyboardpartij verzinnen!
Dan kan je het zo makkelijk maken als je zelf wilt.
Je zit dan niet vast aan nummers die origineel met toetsen worden gespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het liefst helemaal een tikkeltje simpel. Heel erg bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
born to be wild is een heerlijk nummer, maar volgens mij wel moeilijk op de keyboard... tenminste als je het correct wilt spelen. maar zeker een mooi nummer :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keyboard partij in dit nummer is heel er simpel, ik speelde dit zelf ook on stage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Heel erG simpel.
begin met simpele nummers,
nederlandse bands/artiesten hebben vaak en simpele manier van spelen.

denk aan ilse delange, de dijk, frank boeijen. within temptation,

zijn erg goed te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Final Countdown - Europe
Cars - Gary Numan (is ook gecovered door Fear Factory, dus gitaar is goed toe te voegen)
Deze nummers hebben niet al te ingewikkelde akkoorden, zijn vrij rechttoe-rechtaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet zo goed inschatten of deze nummers nu wel of niet makkelijk zijn. Ik weet niet hoe goed jullie zijn :P
Maar dit zijn nummers met keyboard die volgens mij wel te doen moeten zijn:
Evanescence - My immortal
Coldplay - Speed of Sound
Destine - Stars
The Beatles - Hey Jude

Ik kijk nog even verder of ik nog andere nummers kan vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
imagine van john lennon

4 of 5 akkoorden in totaal, sustain pedaal indrukken, zo geleerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
foreplay/ longtime van Boston