Wie sprak "papier hier" in?

Die Holle Bolle Gijs van vroeger. Wie heeft dat ingesproken de aller eerste keer?
Eigenlijk wil ik ook wel weten hoe ze dat vroeger lieten horen. Tegenwoordig kan ik me er wel wat bij voorstellen in het pc tijdperk. Maar in 1975 waren er nog geen pc's. Ging dat met een cassettebandje of tape recorder?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vanwege zijn bijzondere stemklank, heeft Theo Hochwald de eerste Holle Bolle Gijs ("Papier hier") ingesproken (locatie Speeltuin). Meer bekend echter is zijn stem van het voormalige Kinderspoor in de Speeltuin, beter bekend als de Traptreintjes: "Per coupé mogen slechts twee kinderen mee. Stoppen en botsen is verboden. Rijd de tweede keer, het station laaaang-zaam binnen." Toen één van de jonge bezoekers jaren later Hochwald in levenden lijve ontmoette, was zijn reactie: "U ziet er precies zo uit, zoals ik me u bij uw stem had voorgesteld." In 1977 kon men Theo's stem beluisteren bij het beeld van de Oosterse Geest die het in 1978 te openen Spookslot aankondigde.

Er zat gewoon een persoon in die dat zei, elke keer als je er voorbij liep.

Bronnen:
Mijn vader toen ik nog heel jong was :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100