Waarom worden sommigen oude films eindeloos herhaald op TV?

Valt me op als ik de nieuwe tv-gids doorbladerd.
Ik noem: Rambo-reeks, Schatjes, Flodder, Die Hard enz enz.
Bezuinigingskwestie?
Er is op filmgebied variatie genoeg, toch?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Televisiezenders betalen geld voor de uitzendrechten van films. Hoe nieuwer, hoe duurder. Deze oude films kosten allang geen ene drol meer, maar zijn populair, trekken nog steeds hoge kijkcijfers en generen dus nog steeds hoge reclame-inkomsten. Vooral commerciële omroepen hebben er niet voor niets een handje van. Het rekensommetje is belangrijker dan het vermaak van de kijker met de wat minder platte smaak, helaas. gelukkig hebben ze ook nog DVD's ;-)

Ik denk eerder een kijkcijfer kwestie.

Het blijven mooie films, veel mensen kennen ze ook wel maar ze blijven de moeite waard. En persoonlijk vind ik de oudere films en series een heel stuk mooier dan die van tegenwoordig, ik vind er nu zelden nog een echt mooi.

omdat ze te gierge zijn om de nieuw films te kopen

Als je naar meerdere dingen kijkt behalve films, zie je dat er steeds meer retro wordt gebruikt. Een theorie is dat dit met aanslagen als 9/11 te maken heeft, omdat voor die tijd iedereen zich nog veilig voelde. Daarom wordt de tijd voor 9/11 als fijn en goed gevonden. En daar speelt de media natuurlijk graag op in :)

omdat de mensen dit toch graag willen zien, ik kijk bijvoorbeeld nog steeds graag flodder en veel dingen op comedycentral terwijl dit toch best oud is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100