Wat is nou het praktische nut van polsbandjes die mensen standaard op de grote evenementen als Lowlands en Sziget om krijgen?

De meesten zijn toch boven de 18 jaar, dus heeft het te maken met alcohol beleid? Het terrein is verder toch afgezet en niemand gaat toch in de tussentijd van het terrein af om dat het te gezellig is? Of...?

Wat is nou de reden: alcohol, bewijs dat je betaald hebt en het terrein op/af kan gaan of..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Ten eerste wordt er tussen de camping en festivalterrein gecontroleerd. Ten tweede kan het bandje afgenomen worden, of omgeruild worden worden voor een speciaal bandje als je een overtreding hebt gemaakt (dan een overterding begaan betekent het festival verlaten). Ook hoef je nu niet meer met een papiertje rond te lopen voor controle.

Nu kan je dus ten alle tijden iedereen die op het terrein loopt controleren of deze persoon er thuis hoort.

Toegevoegd na 18 minuten:
Dit geldt voor Lowlands.

Toegevoegd na 37 minuten:
Misschien niet helemaal de vraag (net hoe je het wil lezen) maar het echte nut van zo'n bandje is natuurlijk het probleem wat het meedragen van een papieren ticket met zich meebrengt op een festival terrein. Een stevig bandje om je pols raak je niet kwijt en kan je ook niet zo maar omwisselen (ja ik weet de trucjes).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt niet mrTomaat. Er zijn verschillende bandjes, waarvan eentje voor leeftijscontrole voor alcohol. Bovendien is er op Sziget geen onderscheid tussen camping en festival terrein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan best ben nooit op Sziget geweest, en leeftijdscontrole heb ik niet meegemaakt op Lowlands, misschien iets van nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog geldt jouw antwoord dus alleen voor Lowlands
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zeg ik toch, ben nooit op Sziget geweest dus daar kan ik niks over zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en daarom is jouw antwoord dus niet goed vind ik :)
Ritsuka
12 jaar geleden
+ voor lowlands klopt het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja en jij zegt niks over Lowlands :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve, sorry maar ik snap niet waarom je dit antwoord niet goed vind. Ten eerste is het zo dat volens jou eigen antwoord (ik ben nooit op Sziget geweest, maar ik neem aan dat jij vind dat je eigen antwoord wel klopt ;-)) zo dat 1 van de bandjes wel degelijk is voor de toegang en controle of je al dan niet op het terrein hoort te zijn. Dus als er ook op Lowlands tegenwoordig nog 1 voor de controle is voor of je alcohol mag, dan is MrTomaat zijn antwoord hoogstens onvolledig, niet fout. Ten tweede geld MrTomaat zijn antwoord net zo erg alleen voor Lowlands als jou antwoord alleen voor Sziget geld. Dus ik snap je punt niet helemaal....of eigenlijk helemaal niet. Want de vraagsteller vroeg naar festivals in algemeen, en noemt zowel Sziget als Lowlands. @MrTomaat: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, onvolledig dan, -. Enneh mrtomaat, mijn antwoord geldt ook voor lowlands. Ik zeg namelijk dat een bandje voor toegang kan zijn. Dat is namelijk de vraag. Maar alles komt goed! x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is ook goed :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor pinkpop geldt het ook. Daar kun je zelf als je er jong uitziet, een alcohol-bandje halen.
De laatste, bewijs dat je betaald hebt. En ook welke authorisatie je hebt. Medewerkers van het festival en evenals de artiesten hebben andere bandjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, over het algemeen is het een bewijs dat je betaald hebt en dat er een mogelijkheid kan bestaan (! niet op alle festivals) dat je het terrein op en af kan gaan. Vaak verkrijgt men dit tezamen met het festival toegangsticket, zodat men een extra controle kunnen uitvoeren (Je kan immers niet echt een bandje echt namaken). Dit is vaak gewoon een toegangsbandje, maar wordt door vele toch ook gezien als een herinneringsbandje om te tonen dat men daarheen is geweest.
Over de alcohol; de meeste festivals werken met 16+ en 18+ bandjes daarbovenop! Zo had ik bij Pinkpop een bandje voor 16+, zodat ik bepaalde alcohol mocht afhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Sziget had ik 3 bandjes om

1. toegangsbewijs. Hiervoor zijn verschillende bandjes, waaraan controleurs kunnen zien voor welke dagen je toegang hebt (je had namelijk 5 dagen kaarten, 7 dagen kaarten, en dagkaarten). Sziget is op een eiland, en het is dus mogelijk dat mensen "illegaal" op het eiland komen.

2. alcohol toegestaan. Dit is het bewijs dat je alcohol mag drinken (omdat je 18 of ouder bent). Zo weet het bar personeel of ze alcohol voor je mogen schenken.

3. citypass. Doet er verder niet toe, was voor openbaar vervoer in Budapest, en toegang tot de badhuizen. Ik wil het er gewoon even bij vermelden omdat dit fantastisch was! Als je ooit op Sziget bent, zeker weten zo'n citypass halen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, onterechte minnen