Wat is nou het praktische nut van polsbandjes die mensen standaard op de grote evenementen als Lowlands en Sziget om krijgen?

De meesten zijn toch boven de 18 jaar, dus heeft het te maken met alcohol beleid? Het terrein is verder toch afgezet en niemand gaat toch in de tussentijd van het terrein af om dat het te gezellig is? Of...?

Wat is nou de reden: alcohol, bewijs dat je betaald hebt en het terrein op/af kan gaan of..?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ten eerste wordt er tussen de camping en festivalterrein gecontroleerd. Ten tweede kan het bandje afgenomen worden, of omgeruild worden worden voor een speciaal bandje als je een overtreding hebt gemaakt (dan een overterding begaan betekent het festival verlaten). Ook hoef je nu niet meer met een papiertje rond te lopen voor controle. Nu kan je dus ten alle tijden iedereen die op het terrein loopt controleren of deze persoon er thuis hoort. Toegevoegd na 18 minuten: Dit geldt voor Lowlands. Toegevoegd na 37 minuten: Misschien niet helemaal de vraag (net hoe je het wil lezen) maar het echte nut van zo'n bandje is natuurlijk het probleem wat het meedragen van een papieren ticket met zich meebrengt op een festival terrein. Een stevig bandje om je pols raak je niet kwijt en kan je ook niet zo maar omwisselen (ja ik weet de trucjes).

De laatste, bewijs dat je betaald hebt. En ook welke authorisatie je hebt. Medewerkers van het festival en evenals de artiesten hebben andere bandjes.

Nou, over het algemeen is het een bewijs dat je betaald hebt en dat er een mogelijkheid kan bestaan (! niet op alle festivals) dat je het terrein op en af kan gaan. Vaak verkrijgt men dit tezamen met het festival toegangsticket, zodat men een extra controle kunnen uitvoeren (Je kan immers niet echt een bandje echt namaken). Dit is vaak gewoon een toegangsbandje, maar wordt door vele toch ook gezien als een herinneringsbandje om te tonen dat men daarheen is geweest. Over de alcohol; de meeste festivals werken met 16+ en 18+ bandjes daarbovenop! Zo had ik bij Pinkpop een bandje voor 16+, zodat ik bepaalde alcohol mocht afhalen.

Op Sziget had ik 3 bandjes om 1. toegangsbewijs. Hiervoor zijn verschillende bandjes, waaraan controleurs kunnen zien voor welke dagen je toegang hebt (je had namelijk 5 dagen kaarten, 7 dagen kaarten, en dagkaarten). Sziget is op een eiland, en het is dus mogelijk dat mensen "illegaal" op het eiland komen. 2. alcohol toegestaan. Dit is het bewijs dat je alcohol mag drinken (omdat je 18 of ouder bent). Zo weet het bar personeel of ze alcohol voor je mogen schenken. 3. citypass. Doet er verder niet toe, was voor openbaar vervoer in Budapest, en toegang tot de badhuizen. Ik wil het er gewoon even bij vermelden omdat dit fantastisch was! Als je ooit op Sziget bent, zeker weten zo'n citypass halen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100