Zijn er geschiedenis films over een langere periode?

Ik heb morgen een geschiedenis toets over praktisch alles wat er is gebeurd tussen 1700 en nu. Ik kan alleen geen films vinden die een langere periode overbruggen, alleen films die een paar jaar duren. Weet iemand of zulke films/documentaires bestaan en waar ik die kan vinden? Eeuwige dankbaarheid!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Erna55
6 jaar geleden
Ik denk dat je vanavond beter je geschiedenisboek kunt lezen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Leren werkt beter, films zijn vaak niet realistisch.
Ritsuka
6 jaar geleden
Lees eventueel de strips 'van nul tot nu'
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jullie hebben gelijk hoor, maar ik heb toch het idee dat ik de praktijk af en toe iets beter moet gaan begrijpen in plaats van alleen de theorie. Daarnaast vind ik geschiedenis gewoon ontzettend oninteressant en haal ik altijd meh cijfers en ik hoop het door films misschien ook interessanter te gaan vinden. Het is dus niet alleen voor vanavond, maar ook gewoon voor in het algemeen. Wel bedankt voor de tip(s)
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik heb vroeger veel gehad aan Age of Empires en de al genoemde stripboeken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn wel docu's en films over heersers die over een langere tijd heersen. Bijvoorbeeld Queen Elizabeth of het Romeinse Rijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Novecento of zo iets. Robert de N in de hoofdrol ( fantastisch mooie beelden ) Begint dacht in 1850 over de geschiedenis van het fascisme en het communisme in Italië maar eigenlijk de geschiedenis van Europa na napoleon De film duurde dacht 6 uur en is in delen door mij gezien , ergens rond 74 is de film uitgebracht erg interessant maar ik weet niet of je hier wat aan hebt. Mogelijk heet de film 1800 of 1900

Antwoorden (1)

Misschien kan Joost van Oort je helpen. Hij legt geschiedenis uit op youtube! Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jep, die is sowieso de enige van wie ik iets opsteek ;) dankjewel tho