ik wil heel graag goed kunnen zingen, wie kan me helpen?

iedereen zegt altijd tegen mij: je kunt echt niet zingen!
ik ben een meisje van 14 en wil heel graag goed kunnen zingen om die mensen eens te laten zien dat ik het beter kan als hun,
ik mag alleen geen zangles van me ouders. ze zeggen dan: je kunt toch niet beter.
het mag geen geld kosten dus. ik heb al de tips op internet al gelezen, snap er niks van. is allemaal te moeilijk. wie heeft makkelijk begrijpbare tips. ( zonder moeilijke woorden dus. )

Toegevoegd na 17 minuten:
ik hou ook van zingen, ik zing iedere dag. voor de mensen die denken dat ik alleen maar zing om die mensen aftetroeven ofzoiets

Toegevoegd na 5 uur:
GRATIS! en een zangles mag NIET!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

De beste tip is veel zingen. Dagelijks zangoefeningen doen, van hoog naar laag, en je kunt misschien wat liedjes karaoke doen. Wel je eigen stijl, anders kun je nog alleen maar iemand nazingen. Geef er bijvoorbeeld een draai aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 heb vertrouwen 2 ga rechtop staan 3 zing de toonladder doe dit elje dag en ke zult zien dat het beter gaat gaan als het niet beter gaat gaan dan heb je het niet sommige mensen hebben dat gwn zoal ik zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich kan iedereen wel leren zingen, de maat houden en een beetje de toon. Maar niet iedereen heeft nu eenmaal een mooie zangstem.
Ik leren om "die mensen te laten zien dat ik het beter kan als hun" , lijkt me niet de beste motivatie. En mocht je toch persé mensen willen aftroeven, kan je beter iets kiezen waar je al een beetje aanleg voor hebt. Misschien ben jij weer heel goed in hardlopen? ( of breien, of piano spelen of wat dan ook )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zangles volgen is ook een optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn zelfs internetzanglessen!
kijk eens hier, en oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
http://onderwijs.startpagina.nl/prikbord/4485222/6387106/gratis-zangles-videos-op-internet
veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, de toonladder zingen. Je stem een beetje als het ware ''testen''.

Heb je een jou omgeving een buurthuis?
In dat soort gebouwen worden soms cursussen gegeven en georganiseerd, meestal voor 1 of 2 euro. Af en toe ook gratis. Dus dat is ook een optie :)

En vooral niet opgeven..

Toegevoegd na 1 minuut:
De andere tips vind je boven mij.. :) Die zijn zelfs wat beter :)

Toegevoegd na 6 minuten:
En voordat ik het vergeet..

You got the spirit!

Je hebt je zelfvertrouwen, dus je bent al ver.
Succes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon lekker oefenen.

neem jezelf ook eens op, dan weet je hoe je klinkt, en kan je jezelf verbeteren.

en zing gewoon hele dagen en nachten, dan zijn je ouders over een tijdje blij dat je 1x in de week ergens anders gaat zingen :P:P

haha zingze en succes