Ik wil mijn boek anoniem uitgeven. Kan dat?

Omdat het verhaal waargebeurt is wil ik het anoniem uitgeven. Bestaat dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat kan! Ik heb onlangs 'Go ask Alice' gelezen. Een dagboek van een 15 jarig meisje. De naam van het meisje wordt nergens genoemd, op de voorkant staat dat de schrijver 'anonymous' is. Ze gebruikt wel het pseudoniem Alice voor het meisje van het dagboek.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Go_Ask_Alice

Geen idee, maar een pseudoniem gebruiken is nog een beter idee! Dat wordt vaker gedaan en mocht je boek een succes worden, dan is de kans dat ze je identiteit willen achterhalen ook kleiner.

Anoniem weet ik niet. Een optie is om onder een pseudoniem je boek uit te geven. In het boek zelf kun je alle namen fingeren. Je zou niet de eerste zijn; er worden veel boeken, gedichten, etc uitgegeven onder pseudoniem. Een van Neerland's meest bekende pseudoniemen was dat van Multatuli; in het echte leven dus Eduard Douwes Dekker.

Zoals Mince dat al schreef is het gewoon heel goed mogelijk. Schrijf eerst het boek met de namen zoals je die kent. Dit is makkelijker tijdens het schrijven omdat je niet in de war kunt raken met de fictieve namen. Wanneer het verhaal dan geschreven is kun je eenvoudig alle namen d.m.v. zoeken en vervangen wijzigen. Succes, we zijn benieuwd naar het manuscript.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100