wat is het vormschema en de maat van "schouder aan schouder" van marco borsato en guus meeuwis?

Ik zat te denken aan maat 4/4. en vormschema intro couplet refrein couplet refrein outro maar weet hey niet zeker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (1)

Probeer maar eens 1-2-3-4, 1-2-3-4 met de muziek mee te tellen, dan zul je merken dat dat niet 'past'. Het is dus geen 4/4. Probeer in de muziek de accenten (de tellen met nadruk) te vinden. Je zult merken dat de accenten om de drie tellen zitten. Dat betekent dat het of 3/4 of 6/8 is.

Voor het vormschema moet je in de tekst en de muziek naar de verschillende onderdelen kijken. Het intro is het stukje muziek waarmee het lied begint. Het refrein is het deel dat regelmatig terugkomt. De coupletten zijn de stukjes waarvan de muziek wel gelijk aan elkaar is, maar met andere tekst. Soms is er nog sprake van een 'brug'. Dat is een stuk waar de muziek vaak heel erg afwijkt van de rest van het nummer. Meestal tussen de laatste twee refreinen in.