Welke maatsoort is the river flows in you (twilight soundtrack)?

http://www.youtube.com/watch?v=zQME-ChSwNM.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (4)

Volgensm ij een gewone vierkwartsmaat.
bamibal
13 jaar geleden
Lijkt op een alla breve (doorgesneden 4 kwarts) 2/4
Of ander inderdaad en 4/4 maar dan tempo 60
Als je mee dirigeert komt een 2/4 beter uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is gewoon een vierkwartsmaat, geen gesneden maat. De term voor de pauzes die je hoort aan de maten in het begin is 'fermate', en dat betekent dat de dirigent, of in dit geval muzikant, zelf mag bepalen hoe lang de laatste noot/rust duurt. Er wordt uitgegaan van de muzikaliteit van de persoon met de leiding.
Na een fermate je weer gewoon door met tellen.
Een fermate ziet er zo uit:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het allemaal zo ingewikkeld maken als je zelf wilt, maar dit is heel normaal een 4/4 maat, met een totaal persoonlijke invulling van de SOLO pianist welke dit uitvoert en hier valt niets aan te dirigeren.