"Strengere regels zijn nodig om de muziekindustrie te helpen." De conclusie is dus dat ze geen geld meer hebben?

Mijn citaat is iets ingekort, het origineel staat hier:
http://weblogs.nrc.nl/hebben/2011/04/11/downloadverbod-komt-na-het-downloadtijdperk/

Als Teeven niet liegt, dan moet het dus zo zijn dat de muziekindustrie geen geld heeft om legale alternatieven aan te bieden. Dan kan toch de enige conclusie zijn dat ze in het rood staan (of althans niet veel meer te bikken hebben)? Klopt dat? Zijn er ergens harde gegevens bekend dat muziekindustrie (als geheel zijnde) armlastig is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is allemaal onzin dat de muziekindustrie niks meer verdient, ze willen alleen veel meer verdienen omdat het nooit genoeg is, zie onderstaande berichten maar;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik werk zelf in een poppodium (Perron55) en mijn ervaring is dat de muziekindustrie wel ergens zijn geld vandaan haalt. Gaat de CD verkoop minder, dan vragen ze meer voor hun live concerten of treden ze meer op. Dit ten koste van alle podia in Nederland. Al is het in Nederland zowiezo al praktisch onmogelijk om te leven van de muziek! Ook denk ik dat BUMA STEMRA hier een aandeel in heeft, zij kunnen natuurlijk niet heffen over illegaal gedownloade muziek.

Verder is het onmogelijk om een gratis download alternatief aan te bieden want dit veroorzaakt oneerlijke concurrentie met de muziekwinkels in ons land. En betaalde alternatieven (zoals Itunes en Amazone) zijn er al maar mensen zullen toch altijd voor de gratis optie kiezen.

Ik hoop dat je iets aan mijn (iets te lange) antwoord hebt!