Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik zing krijg ik altijd kippenvel en tril ik een beetje?

Waarom krijg ik kippenvel en tril ik beetje als ik zing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dat als je zingt voor publiek, of ook als je in de badkamer staat?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Zing je zo mooi? Zie hier veklaring kippenvel..
jjjgroot (194)Kippenvel bij luisteren muziek verklaard
Laatste update: 9 december 2010 11:12 info
AMSTERDAM – De mate waarin mensen kippenvel krijgen als ze naar muziek luisteren, wordt waarschijnlijk bepaald door hun persoonlijkheid. Dat beweren Amerikaanse wetenschappers naar aanleiding van een nieuwe studie.
Foto: Inertia Stock Muziek veroorzaakt vaker kippenvel bij mensen die door hun persoonlijkheid erg open staan voor nieuwe ervaringen. Zij ervaren het gevoel regelmatig, omdat ze over het algemeen meer waarde hechten aan muziek dan mensen met andere karaktertrekken.

Dat schrijft hoofdonderzoekster Emily Nusbaum van de Universiteit van North Carolina in het wetenschappelijk tijdschrift Psychological and Personality Science.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is door het luisteren , ik krijg het bij het zingen zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waar, maar als je zingt, luister je ook direct naar je zelf, zonder luistren kan je niet zingen.
Mensen kunnen in verschillende situaties kippenvel krijgen. Zoals gezegd is kou een belangrijke reden. Ook het horen van bepaalde geluiden kan kippenvel geven. Als je met je nagels over een schoolbord krast, zijn er altijd wel mensen die hun oren afschermen om geen kippenvel te krijgen. Het krijgen van kippenvel voelt soms erg onprettig aan. Dit gevoel lijkt op een plotselinge rilling, alsof we het ineens heel koud hebben. Het krijgen van kippenvel hangt ook nauw samen met ons gevoel. We kunnen spontaan kippenvel krijgen in verschillende emotionele situaties. We kunnen het krijgen als we schrikken of als we erg boos zijn, maar ook wanneer we juist iets heel mooi vinden zoals sommige muziek of als we op een bepaalde manier worden aangeraakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing