Hoeveel plaatjes zitten er in een fruitautomaat?

Ik vraag mij af hoeveel plaatjes er in een fruitautomaat zitten.. Soms is het fruit, diamantjes en klokken.. Maar hoeveel zijn het er in totaal gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het lijkt me niet dat iedere fruit automaat hetzelfde aantal plaatjes heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen.. :)

Het beste antwoord

Als je even de kast bestudeerd, dan kan je dat zien.
Vaak staat er naast de rollen een overzichtje van de figuurtjes die erop zitten.
Meestal naast de rollen maar ze willen ook wel eens elders op de kast staan. Kwestie van tellen.

Ik zal een fotootje erbij doen, dan snap je wat ik bedoel. Zie het gebied wat omcirkeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij deze kast dus stuk of 25.. Zouden er ook kasten bestaan met 250 plaatjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Robin, dit is per rol dus he? Naast iedere rol staat zo'n overzichtje. Deze kast heeft (niet op de foto te zien) 6 rollen. Ik tel er 24 per rol, dus dat keer 6 = 144. En ja die kasten van 250 of meer bestaan ook. Je hebt kasten die 4 of 5 rollen hebben "beneden" en ook nog een spel bovenin de kast met 4 of 5 rollen. Dus reken maar uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super.. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de Info!

Andere antwoorden (1)

Bij sommige fruitautomaten was, waarschijnlijk volgens wettelijke regels, naast elke rol een miniatuurafbeelding van alle symbolen op de rol te zien.
Volgens mij stonden daar tussen de 20 en 30 symbooltjes onder elkaar.
Tegenwoordig schijnt het niet meer verplicht te zijn, maar de mechanieken zijn niet wezenlijk veranderd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aha, t74 was mij ruim voor! prima antwoord, ga een plusje zetten!