Wie kent er romans die zich in argentinie afspelen?

Ik wil graag romans lezen and i love argentina.
U kan ook romans opnoemen die in andere landen in latijns amerika afspelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Graag een roman opnoemen die over liefde gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

De heksenkring van Ward Ruyslinck
Het boek gaat over een Vlaamse priester. Hij werkt in de sloppenwijken van Buenos Aires en krijgt daar te maken met veel corruptie en terreur. Hij is heel menselijk en wil een goede wereld voor alle bewoners, maar hij wordt tegengewerkt.

Het lied van leven en dood van Marcello Figueras
http://www.misdaadromans.nl/recensiesaf/MarceloFiguerarecensies.html

Toegevoegd na 26 seconden:
excuus, zag later pas je toevoeging over liefde

Toegevoegd na 2 minuten:
heb er een voor je opgezocht
De kleur van Tango
http://www.amerigo.nl/argentinie/9050004431.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria Fasce (1969)- De waarheid volgens Virginia, 2007.Virginia, de levendige, intelligent observerende vertelster in deze roman, is een dertigjarigeArgentijnse vertaalster en columniste, met een man die haar op handen draagt, en een negenjarigzoontje. Omdat ze toch het idee heeft dat er meer uit het leven te halen is, bezoekt ze wekelijks methaar twee beste vriendinnen een tangodancing, is haar belangrijkste opdrachtgever een van haar voormalige minnaars en is ze blij met de sporadische telefoontjes van Santiago, een Colombiaansevriend uit haar studententijd. Dit alles kan ze, met hier en daar een leugentje, redelijk goed hanteren,totdat Santiago een paar dagen overkomt. Ernst, humor en een mild-ironische kijk op vrouwen uit degecultiveerde middenklasse van Buenos Aires zijn mooi met elkaar in balans.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de site die in de bron wordt genoemd vindt je nog veel meer bekende en minder bekende Argentijnse literatuur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het ook over andere Zuid-Amerikaanse landen mag gaan: alles van Isabel Allende! Mooi verhalen over sterke vrouwen, voornamelijk over Chili.
En als het ook wat minder romantisch mag: de boeken van Gabriel Garcia Marquez, over Bolivia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal goed, isabel allende., wauw!
was ook het eerste dat in mij opkwam.
Onder de ombu boom van Santa Montefiore, ik heb een link bijgevoegd, Het is een liefdes verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Is een heel mooi boek waar Argentinie mooi in beschreven wordt!!
Ik zeg ook Isabel Allende, het huis met de geesten is een aanrader. Verhaal speelt zich trouwens af in Chili maar de Zuid Amerikaanse sfeer druipt er aan alle kanten van af.