Hoe kan je nou een 'klok mogelijk maken'?

Op RTL4 zie je de hele tijd een klok in beeld en dan zeggen ze "De klok werd mogelijk gemaakt door..." en dan zeggen ze de naam van een bedrijf.
Was de klok zonder dat bedrijf niet mogelijk geweest? Zo een klok kost toch bijna niets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2.7K

Antwoorden (7)

Nee het is meer een manier om tijd te vullen met reclame. Anders zou je heel versnipperde reclameblokken krijgen en nu zeggen ze gewoon'de klok wordt mede mogelijk gemaakt..'..zo kunnen ze toch nog wat geldt innen van een bedrijf voor die paar seconden reclame, want meestal wordt dit gezegd voor het nieuws aan, dus dat is in prime time oftewel de tijd dat iedereen kijkt en dan kost een paar seconden reclame algauw een paar miljoen euro...toch weer mooi meegenomen voor zo'n zender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal, al is een paar miljoen wel erg veel. Dat wordt voor zo'n korte tijd niet eens voor de superbowl betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh...ja ik ben niet zo goed met nullen..dus alles boven de drie nullen beschouw ik als veel...haha...
Ik denk dat het eigenlijk zo iets is:

De klok is er sowieso, maar de naam van het bedrijf is gewoon reclame waar ze voor betaald hebben.
Dit word dan verpakt onder:
De klok werd mogelijk gemaakt door.

Zonder rede de naam van een bedrijf neerzetten zouden mensen misschien raar gaan vinden ofzo?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar een bedrijf betaald wel veel geld voor die paar seconden. Het is eigelijk gewoon extra reclame tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dàt is nou 'tijd is geld' in de praktijk ;-)
Dat bedrijf betaalt, veel mensen zetten net vóór het nieuws de tv aan (of op die zender), en dan pik je die 'reclame' toch mee.
Het gaat niet om of die klok anders niet mogelijk was, maar gewoon om 'deze klok is gesponsord door...'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zendtijd = Geld

Ze hadden ook geen klok kunnen doen maar de tijd aan Heineken, Ariël of you name it kunnen verkopen.

Maar de klok werd gefinancierd door.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat iedereen zich dit afvraagt blijft de naam van de adverteerder hangen. Dat is marketing die werkt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat wordt uitgezonden kost geld, ook de klok.

Het uitzenden wordt, bij de commercielen, betaald door de sponsors, de bedrijven die reclame maken.

Voor de vermelding 'de klok wordt (mede) mogelijk gemaakt door X', betaalt X geld, dat (mede) (het uitzenden van) de klok mogelijk maakt.