We gaan het tv-programma 'ik hou van Holland' naspelen op een feest, wie heeft er nog tips om dit zo goed mogelijk te doen?

Voor huwelijksjubileum van 2 mensen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Er is een bordspel van. Het kost 25 euro (ik weet niet hoeveel gasten er zijn - allemaal een euro lappen en je hebt meteen een leuk cadeau als aandenken voor het gelukkige paar). Dan heb je in elk geval meer dan voldoende vragen en geluidsfragmenten en kun je je energie steken in het opleuken van het geheel:

- Zorg voor kneuterige Hollandse snacks (kaas met NL vlaggetje, bitterballen met mosterd);

- Zorg voor een typische IHVH-prijs (sleutelhanger met klompjes, en wie gaan er winnen??????????? Grote verrassing: Het HAPPY COUPLE. Maak als finalevraag voor 100 punten een vraag die alleen zij goedhebben, zoals een vraag naar een bijzonderheid van hun trouwdag);

- Studeer van tevoren met de teamcaptains en de Linda de Mol een paar leuke grappen in; het is weer eens wat anders dan een alfabet of een liedje en het hoort echt bij Ik Hou Van Holland;

- Het doorvertelverhaal met de belangrijke kernwoorden zit niet bij het bordspel; maak daarvoor twee verhalen die over het paar gaan;

- Natuurlijk ontstaat er tijdens het spel een keer 'spontaan' een polonaise;

- Zorg, en dit is het belangrijkste, dat er zo weinig mogelijk mensen op de hoogte zijn van de vooraf ingestudeerde grappen.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk goed de uitzendingen terug ( op rtl xl bijv.) en let op elk detail. zorg dat bij jou feestje ook zo'n sfeer onstaan als bij de tv-uitzendingen. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook leuk is, is dat spel waarbij die buitenlandse man een hollandse hit zingt met een koptelefoon. Heel makkelijk na te doen met een ipod. Is erg grappig!
(dan moet je niet de 2 spelers uit hetzelfde team laten zingen en raden, want dan kunnen ze het wel erg makkelijk maken. Maar wel bijv. de spelleider voor ieder team een liedje laten nazingen.
Of dat spel met het kadootje met de tijdbom: Een kookwekker in een pakje en die doorgeven terwijl er om en om door leden van de verschillende teams, vragen beantwoord worden. Bij wie de kookwekker afgaat is af. Het andere team krijgt dan 10 punten. Erg spannend