Iemand enig idee wat de regels omtrent al die Oost Europese straatmuziekanten zijn?

Ik woon in het Centrum, en elke dag word ik helemaal gek van constant dezelde accordeon muziekjes. De meesten doen maar gewoon iets. In hoeverre is dit toegestaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (5)

In veel plaatsen is een vergunning nodig voor het uitoefenen van muziek of theater op straat, eventueel met gebruik van elektronische versterkers. Afhankelijk van het gemeentelijk beleid controleert de politie hier al dan niet streng op. Deze vergunning kan bepalingen bevatten die ervoor zorgen dat de muzikanten regelmatig van plaats veranderen, bijvoorbeeld om niet te lang voor dezelfde winkel te spelen. Vaak weerhoudt het ontbreken van een vergunning de muzikanten er echter niet van toch op te treden, klaar om bij een politie-controle hun biezen te pakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
officieel moeten ze belasting betalen over alles wat ze verdienen, dat doen ze hoogswaarschijnlijk niet, dit kunnen ze uiteraard ook niet, omdat het oncontroleerbaar is hoeveel ze verdienen.

Volgens mij moeten ze toestemming hebben om te spelen, maar wordt er niets aan gedaan, als ze niet mogen spelen gaan ze wel stelen, ze moeten toch eten. en krijgen geen werkvergunning.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het wel wat hebben laat ze toch lekker.
Mensen die het fijn vinden geven een centje af aan deze mensen.

En als je het niks vindt loop je er toch lekker langs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die regels staan in de Algemene Plaatselijke Verordening, hangt dus af van in welke plaats je woont.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb jarenlang in de zijstraat van een winkelstraat gewoond. Op die hoek zaten ze regelmatig op een trekharmonica te jengelen. Dag in dag uit hetzelfde liedje, uren achtereen, met steeds dezelfde fouten op dezefde plaatsen, alsof het ze zo werd aangeleerd. Je wordt er dan echt bijna gek van.
Ik heb navraag gedaan bij de gemeente. Het bleek dat ze over een vergunning moeten beschikken en slechts een half uur op eenzelfde plaats mogen blijven staan en dan buiten gehoorsafstand van die plaats een nieuwe plaats mogen innemen. De eerstvolgende jengelaar hiermee geconfronteerd. Eerst hield hij zich van de domme, maar het woord politie bleek hij toch wel te verstaan. Eindelijk rust aan m'n kop....